V souladu s zák. č. 176/2006 Sb. o svobodném přístupu k informacím,
Základní informace, které je škola v souladu s dikcí zákona č. 176/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů povinna zveřejňovat, budou veřejnosti zpřístupněny:
– na informační tabuli školy v přízemí školy,
– nebo na internetových stránkách školy,
Zveřejněné informace:
a) Informace o škole a údaje o jmenování do funkce ředitele školy
b) Vymezení pravomocí a působnosti ředitele školy
c) Pracovníci pověření přijímat žádosti a vyřizovat stížnosti, podněty a oznámení
d) Rozhodnutí ředitele školy
e) Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů
f) Postup při vyřizování žádostí a poskytování informace dle § 14 zákona 176/2006 Sb.
g) Vnitřní předpisy školy
h) Sazebník úhrad
Charakteristika školy
Název školy: | Střední odborné učiliště a Středisko praktického vyučování stavební s.r.o. |
---|---|
Sídlo: | Zádveřice 5, Zádveřice-Raková, 763 12 |
IČ: | 25330985 |
IZO: | 600019136 |
Forma hospodaření: | společnost s ručením omezeným |
Zřizovatel: | Ing. Josef Kůra |
Adresa zřizovatele: | 4. května 27, Želechovice nad Dřevnicí, PSČ 763 11 |
Datum zřízení: | 04. 03. 1997 |
Datum zařazení do sítě: | 01.07. 1994 |
Ředitel školy: | Ing. Josef Kůra |
Celková kapacita školy: | 128 žáků |
Součásti školy: | Střední odborné učiliště – IZO 150 017 090 |
Středisko praktického vyučování – IZO 111 001 676 |
Vymezení pravomocí a působnosti ředitele školy (podle § 164 a 165 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon)
Ředitel školy:
a) rozhoduje ve všech záležitostech týkajících se poskytování vzdělávání a školských služeb,
b) odpovídá za to, že škola poskytuje vzdělávání a školské služby v souladu s tímto zákonem a vzdělávacími programy,
c) odpovídá za odbornou a pedagogickou úroveň vzdělávání a školských služeb,
d) vytváří podmínky pro výkon inspekční činnosti České školní inspekce a přijímá následná opatření,
e) vytváří podmínky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a pro práci školské rady,
f) zajišťuje, aby osoby uvedené v § 21 školského zákona byly včas informovány o průběhu a výsledcích vzdělávání žáka,
g) zajišťuje spolupráci při uskutečňování programů zjišťování výsledků vzdělávání vyhlášených ministerstvem,
h) odpovídá za zajištění dohledu nad nezletilými žáky ve škole.
Ředitel školy rozhoduje o právech a povinnostech v těchto případech:
a) přeřazení žáka nebo studenta do vyššího ročníku a povolení individuálního vzdělávacího plánu
b) přijetí ke vzdělávání ve střední škole,
c) přestupu, změně oboru vzdělání a přerušení vzdělávání
d) opakování ročníku
e) snížení nebo prominutí úplaty za poskytování vzdělávání a školských služeb
f) podmíněného vyloučení a vyloučení žáka ze školy nebo školského zařízení
g) uznání dosaženého vzdělání
h) povolení a zrušení individuálního vzdělávání žáka.
Pověření pracovníci k přijímání žádostí o poskytnutí informací ( ve smyslu zák. č. 176/2006 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
Ředitel: ing. Josef Kůra, tel. +420 603 257 758, tel./fax: 577 453 530 e-mail: soustavebnizlin@volny.cz
Stížnosti, oznámení a podněty se vyřizují následujícím způsobem:
Rozhodnutí ředitele školy
Proti rozhodnutí ředitele školy je možnost podat odvolání. Odvolání se podává u ředitele školy do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. O odvolání rozhoduje zřizovatel školy.
Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů
Každý občan má právo usilovat prostřednictvím stížností, oznámení a podnětů o odstranění zjištěných nedostatků ve škole a školní práci.
· Stížnost je takové podání, které se týká zájmů stěžovatele.
· Oznámení je takové podání, kterým má být odstraněn jednotlivý nedostatek.
· Podnět je takové podání, kterým je sledován širší společenský prospěch.
Přijímání stížností a oznámení
Ředitel školy je povinen přijímat a zařizovat správné a včasné vyřízení stížností a oznámení. Forma stížnosti může být ústní nebo písemná. V případě ústní stížnosti, kterou nelze vyřídit ihned, sepíše ředitel školy nebo pověřený pracovník zápis, který předloží stěžovateli k podpisu.
Vyřizování stížností a oznámení
Všechny stížnosti budou odpovědně prozkoumány a vyřízeny nebo bude zařízeno jejich vyřízení.
Lhůty pro vyřizování stížností:
· 10 dnů u jednodušších stížnosti,
· 30 dnů u ostatních stížností mimo výjimek,
· lhůtu 30 dní lze prodloužit zcela výjimečně ve zvlášť složitých případech.
Proti stěžovatelům ( v případě rodičů ani proti žákům ) nesmí být činěny žádné nepřípustné kroky proto, že podali stížnost. Ředitel školy je povinen sledovat, jak jsou opatření uložená ke sjednání nápravy plněna a popřípadě vyvozovat další důsledky. Požádá-li stěžovatel, aby jeho jméno nebylo uváděno, nebo jestliže to je v zájmu správného vyřízení stížnosti, postoupí se k prošetření jen opis stížnosti bez uvedení jména stěžovatele. O vyřízení stížnosti musí být stěžovateli podána zpráva ve stanovených lhůtách, a to i v případě, bylo-li zjištěno, že stížnost není oprávněná. Proti způsobu vyřízení stížnosti není možné podat odvolání, ale může se podat nová stížnost. Tato nová stížnost však musí obsahovat další upřesňující skutečnosti, jinak není potřebné tuto stížnost prošetřovat.
Postup při vyřizování žádostí a poskytování informace dle § 14 zák. 176/2006 Sb.
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím telekomunikačního zařízení.
Písemná žádost je podána dnem, kdy ji obdržela škola. Z podání musí být zřejmé, komu je určena kdo jej činí.
Ředitel školy posoudí obsah žádosti:
· V případě, brání-li nedostatek údajů o žadateli podle odstavce 2 § 14 postupu vyřízení žádosti o informaci podle tohoto zákona, zejména podle § 14a nebo § 15, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil; nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost se odloží.
· V případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil; neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti.
· V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti školy, žádost se odloží a tato skutečnost je sdělena do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli.
· Nerozhodne-li podle § 15, poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději 15 dnů od přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění, a to písemně, nahlédnutím do spisu, včetně možnosti pořídit kopii nebo na paměťových médiích.
Lhůta pro poskytnutí informací je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění. Lhůta může být prodloužena ze závažných důvodů dle § 14 odst. 7, nejvýše o 10 dnů. Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.
Pokud škola žádosti nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí. Proti rozhodnutí ředitele školy o odmítnutí žádosti lze podat odvolání dle § 16 zákona č. 176/2006 Sb. Odvolání se podává u ředitele školy do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. O odvolání rozhodne zřizovatel školy do 15 dnů od předložení odvolání ředitelem školy. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat.
Vnitřní předpisy školy
Vnitřní předpisy školy, směrnice a výroční zpráva jsou k nahlédnutí v sekretariátu školy v době od 9: 00 do 13:00 hodin.
Přehled nejdůležitějších předpisů:
· zřizovací listina
· školní řád
· organizační řád
· pracovní řád
· provozní řád
Přehled nejdůležitějších právních předpisů:
· zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon
· zákon č. 176/2006 Sb., o svobodném přístupu k informacím
· nařízení vlády č. 689/2004 Sb., o soustavě oborů vzdělávání v základních, středním a vyšším odborném vzdělávání
· zákon č. 564/2004 Sb., o pedagogických pracovnících
· vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání
· vyhláška č. 442/1991 Sb., o ukončování studia ve středních školách a učilištích
· zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
Sazebník úhrad
Č. Položka Popis Částka v Kč
1. Kopírování A4 jednostranné 2,00
2. Kopírování A4 oboustranné 4,00
3. Kopírování A3 jednostranné 4,00
4. Kopírování A3 oboustranné 8,00
5. Tisk na tiskárně A4 černobílé 2,00
6. Tisk na tiskárně A4 barvené 20,00
8. Druhopisy vysvědčení 100,00
9. Potvrzení o archivovaných dokumentech 50,00
10. Nahlížení do spisů a vnitřních dokumentů školy bezplatně
Předpisy www.msmt.cz/dokumenty
Ochrana osobních údajů
SOU a SPV stavební je společnost s ručením omezeným, jejímž hlavním úkolem je výchova a vzdělávání žáků. V rámci zajišťování svých činností provádí SOU a SPV stavební s.r.o zpracování osobních údajů pro tyto účely:
- zajištění středního vzdělávání
- přijímací řízení do prvních ročníků
- zajištění praktické výuky u smluvních stavebních firem
Informace o zpracování osobních údajů:
1) Právním základem pro zpracování osobních údajů je podle čl. 6. odst. 1 písm. c) GDPR splnění právní povinnosti, která se na soukromou školu vztahuje.
2) Osobní údaje nejsou předávány jiným osobám, pokud povinnost jejich předání orgánům, úřadům či institucím není soukromé škole uložena zvláštním právním předpisem.
3) Při zpracování osobních údajů u soukromé školy nedochází k automatizovanému rozhodování, na jehož základě by byly činěny úkony či rozhodnutí, jejichž obsahem by byl zásah do práv či oprávněných zájmů občanů.
4) Osobní údaje jsou zpracovávány pouze po nezbytnou dobu, která je individuální pro jednotlivé účely zpracování. Po uplynutí této doby jsou osobní údaje zlikvidovány nebo jsou dále uchovány po dobu stanovenou platným Spisovým a skartačním plánem, vydaným v souladu se zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě.
5) Máte právo:
a. požadovat umožnění přístupu k osobním údajům dítěte (žáka),
b. požadovat opravu nepřesných osobních údajů (pokud se domníváte, že osobní údaje zpracovávané u SOU a SPV stavební s.r.o. jsou nepřesné),
c. požadovat vymazání osobních údajů dítěte nebo žáka, popř. požadovat omezení jejich zpracování,
d. podat stížnost u dozorového orgánu.
6) Vaše požadavky budou vždy řádně posouzeny a vypořádány v souladu s příslušnými ustanoveními obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR).
7) Svá práva vůči SOU a SPV stavební s.r.o. uplatňujte cestou pověřence pro ochranu osobních údajů.
8) Pověřenec pro ochranu osobních údajů:
a. Alena Frýdlová
b. Adresa: Základní umělecká škola Harmonie Zlín, s.r.o.
B. Němcové 258, 760 01 Zlín
tel.776766691, info@zus-harmonie.cz
Prohlášení o přístupnosti
Střední odborné učiliště a Středisko praktického vyučování stavební s.r.o. se zavazuje k zpřístupnění svých webových stránek v souladu se zákonem č. 99/2019 Sb., o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací a vyhl. č. 64/2008 Sb., o o formě uveřejňování informací souvisejících s výkonem veřejné správy prostřednictvím webových stránek pro osoby se zdravotním postižením
Toto prohlášení o přístupnosti se vztahuje na povinně zveřejňovaný obsah webových stránek školy dostupné na adrese: www.soustavebnizlin.cz dle jiného právního předpisu v rámci výkonu působnosti v oblasti veřejné správy na úseku školství, vědy, výzkumu, vývoje, inovací, jiné tvůrčí činnosti a péče o děti a mládež nebo podle zákona o svobodném přístupu k informacím.
STAV SOULADU
Tyto webové stránky jsou plně v souladu se zákonem č. 99/2019 Sb., o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací a o změně zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů co se týče obsahu povinně zveřejňovaného dle jiného právního předpisu v rámci výkonu působnosti v oblasti veřejné správy na úseku školství, vědy, výzkumu, vývoje, inovací, jiné tvůrčí činnosti a péče o děti a mládež nebo podle zákona o svobodném přístupu k informacím.
INFORMACE PREZENTOVANÉ V JINÝCH FORMÁTECH
Na tomto webu jsou některé informace dostupné v jiné než textové či hypertextové podobě. Odkazy vedoucí na tyto soubory jsou v textu vyznačeny příslušnou ikonou upozorňující na jiný obsah cílového odkazu.
Dokumenty se mohou vyskytnout v těchto formátech:
- PDF – pro tento formát je volně ke stažení prohlížeč Adobe Acrobat Reader.
- DOC, XLS, PPT – společnost Microsoft poskytuje ke svým produktům řady Office volně ke stažení prohlížeče.
- RTF – dokáže zobrazit a editovat většina běžně používaných textových editorů.
- ZIP – některé dokumenty mohou být z důvodu velikosti komprimovány. Na internetu je velké množství programů, které dokážou tento formát dekomprimovat.
- Výjimečně jsou na těchto stránkách umístěny také dokumenty ve formátech DOCX, XLSX, PPTX. I v tomto případě společnost Microsoft poskytuje ke svým produktům řady Office volně ke stažení prohlížeče. V případě, že Váš operační systém nepodporuje instalaci těchto prohlížečů, kontaktujte emailem nebo telefonicky autora dokumentu (jeho jméno je uvedeno u každého dokumentu) a domluvte s ním zaslání souboru v jiném formátu, případně od něho zdarma vyžádejte další informace.
KONTAKT NA SPRÁVCE WEBU
Vaše náměty, postřehy či informace o problémech, na které narazíte při používání tohoto webu můžete poslat na adresu technického správce serveru – soustavebnizlin@volny.cz.